woensdag 14 april 2010

..jaloers op hangjongeren...


(Sam Taylor Wood, Escape artist in Levis)
van galeries.nl de recensie die Benno vandaag schreef: .'..Heerlijk om zo te kunnen zweven met slechts enkele ballonnen. Het is natuurlijk een truc, maar de suggestie is er wel. Er zijn meer kunstenaars die een beetje rondzweven. Daniƫlle Kwaaitaal zweeft onderwater. Fiona Tan ging aan een enorme tros rode feestballonnen echt de lucht in.
Bijna elke zomeravond met een beetje redelijk weer zie ik hier in de buurt hetelucht ballonnen overdrijven. Ik ben er zelf nog nooit in geweest. Ik heb het diverse malen aan mijn partner voorgesteld, maar telkens gaf ze resoluut te kennen er geen behoefte aan te hebben. Tja, ik ga niet alleen de lucht in.
Het lijkt me heel gek (en leuk) om net als astronauten gewichtloos te zijn. Zonder zwaartekracht in een capsule is wel een beperkte ruimte. Dan ben je eenmaal in de ruimte (onmetelijk groot), maar dan toch weer heel eng. Op aarde heb je meer bewegingsvrijheid. Zelfs de vrijheid om ergens aan te hangen. Vroeger had (nam) ik tijd om rond te ha! ngen. Misschien ben ik wel jaloers op hangjongeren. Je moet er namelijk wel tijd voor hebben!
copyright 2010: Benno Tutein Nolthenius (achtergrond en archief)...'